Dag 6. Donkey rescue - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu Dag 6. Donkey rescue - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu

Dag 6. Donkey rescue

Door: Merel Florence

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Juni 2014 | Turkije, Marmaris

Het leukste aan werken voor de Animal Society? Dat je altijd weer voor onverwachte situaties komt te staan. Soms leuk, soms spannend. Maar soms ook stressvol en hectisch. Deze dag was er zo eentje.
We begonnen rustig aan het dagprogramma. Het schoonmaken van alle kooien, het voeren van de paarden. We planden zelfs nog wat extra taken in. We wilden een doek spannen wat de waterbak van de paarden en ezels zou beschermen tegen de zon. Maar net toen we de eerste spijker in het hout wilden slaan kreeg Jeannie een telefoontje. Na een kort telefoongesprek was het mij al duidelijk dat we vandaag geen tijd hadden om doeken te spannen. 'We don't have time for this now, we're going on a donkey rescue!'
Nog voor ik het wist zat ik in de auto van Bora, de dierenarts. Gesqueezed samen met Jeannie op de bijrijdersstoel. Kort werd ik op de hoogte gesteld van de situatie. Er zou ergens een ezel in nood zijn gevonden. Hij was gevallen in een greppel. Met veel pijn en moeite is de ezel uit de greppel getrokken, maar is daarbij de nodige verwondingen opgelopen. Reden genoeg om een tikkeltje meer gas bij te geven.
Behalve een zwerm vervelende steekvliegen die op zijn vacht zaten, zijn magere uiterlijk en zijn diepe verwondingen zag hij er oké uit. Hij stond goed op zijn hoeven en keek helder uit zijn ogen. Maar de wonden waren reden genoeg om hem mee te nemen naar het asiel.
Toen werd ik geconfronteerd met de Turkse manier van dieren inladen. We kregen een veel te grote truck tot beschikking, waarvan de laadklep nog boven mijn hoofd uitstak. De truck werd tegen de helling van een berg aan geparkeerd en de ezel werd omhoog gebracht. Hierna werd hij met wat moeite de truck in geladen. Laat ik het maar op 'een creatieve manier' houden. Soms moet je je ogen even dicht doen in deze wereld, en dealen met wat je hebt. Ook al is dat misschien niet altijd het beste.
De ezel bloedde, de vliegen staken en de truck wiebelde van het slechte wegdek. Na een lange survivaltrip kwamen we aan bij het asiel. Het was voedertijd voor de paarden, dus de ezel (die overigens een muilezel bleek te zijn, een combinatie tussen paard en ezel, altijd onvruchtbaar) mocht gelijk een hapje mee eten.
Er staat voor hem nu een periode van revalidatie en genezing te wachten. Gelukkig is dat veilig bij ons op stal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ben Merel, and I'm not from Florence! Hoi! Mijn naam is Merel. En mijn tweede naam is Florence. Die naam kreeg ik op 19 november 1995. Echter weet bijna niemand dat deze naam ook officieel in mijn paspoort staat. Ik krijg dan ook vaak de vraag: 'huh? Florence? Kom je daar vandaan ofzo?' Nee, helemaal niet. Sterker nog: ik ben er maar 1 keer geweest! Geen Florence dus, maar wat dan wel? Een deel van mijn roots komen uit Indonesië. Maar afgezien van maffe eetgewoontes, leven met sapulidihs en goelings en een paar Bahasawoordjes die af en toe in mijn woordenschat langskomen ben ik geboren en getogen in Nederland. Ik had het geluk dat ik als enig kind veel en ver op reis ging met mijn ouders. Inmiddels heb ik al een groot deel van de wereld gezien. Net als mijn favoriete knuffeldier Stamper, die er inmiddels ook al een hoop vlieguren op heeft zitten. En dat alles nog voor mijn 18e verjaardag. Maar ook nu, na mijn 18e verjaardag, ben ik nog lang niet klaar met ontdekken met wat en met wie ik op deze aardbol leef. Dit deel ik dan ook graag met de hele wereld, op deze blog! Volg mij ook op: Instagram: NOTFROMFLORENCE Twitter: @Mawrx3 Facebook: Merel Florence

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 5395

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Marmaris, Turkije

Landen bezocht: