Dag 4. Jeannie's dogs - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu Dag 4. Jeannie's dogs - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu

Dag 4. Jeannie's dogs

Door: Merel Florence

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Juni 2014 | Turkije, Marmaris

Naast zo'n twintig asielhonden heeft asielhoudster Jeannie ook nog vier eigen honden. De hele dag op het asielterrein te vinden en stuk voor stuk een geval apart.

Een van Jeannie's honden is Brightie, die vanwege zijn ras (Turkish Kangal) de Turkse grens niet mag oversteken. Brightie is een kei in het stelen van de chocoladerepen uit Jeannie's nachtkastje.
Een ander sneaky geval is de herder Romy, die nog steeds van een jachtkarakter beschikt. Wanneer je even niet kijkt zit Romy achter de katten aan. Deze twee honden, of boeven, worden vastgezet in het hondenhok wanneer er niemand is om op te letten. Want als Romy en Brightie vrij zijn, dan weet je het maar nooit.
De andere herder van Jeannie is Zarena, kalm en trouw. Soms jaloers als de aandacht niet naar haar gaat.
Verder is er nog McGregor. Hersenloos, zoals Jeannie hem noemt. Groot, lomp en, vanzelfsprekend, niet erg slim.

Allemaal gezegend met een vrij dik vachtje met lange plukken haar. Tijd om ze van hun wintervacht te ontdoen. Bij elkaar heb ik zo'n 4-5 emmers haar weggewassen en uitgekamt, klitten weggeknipt en de haardossen flink uitgedund. Voorlopig kunnen ze weer tegen de Turkse zomertemperaturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ben Merel, and I'm not from Florence! Hoi! Mijn naam is Merel. En mijn tweede naam is Florence. Die naam kreeg ik op 19 november 1995. Echter weet bijna niemand dat deze naam ook officieel in mijn paspoort staat. Ik krijg dan ook vaak de vraag: 'huh? Florence? Kom je daar vandaan ofzo?' Nee, helemaal niet. Sterker nog: ik ben er maar 1 keer geweest! Geen Florence dus, maar wat dan wel? Een deel van mijn roots komen uit Indonesië. Maar afgezien van maffe eetgewoontes, leven met sapulidihs en goelings en een paar Bahasawoordjes die af en toe in mijn woordenschat langskomen ben ik geboren en getogen in Nederland. Ik had het geluk dat ik als enig kind veel en ver op reis ging met mijn ouders. Inmiddels heb ik al een groot deel van de wereld gezien. Net als mijn favoriete knuffeldier Stamper, die er inmiddels ook al een hoop vlieguren op heeft zitten. En dat alles nog voor mijn 18e verjaardag. Maar ook nu, na mijn 18e verjaardag, ben ik nog lang niet klaar met ontdekken met wat en met wie ik op deze aardbol leef. Dit deel ik dan ook graag met de hele wereld, op deze blog! Volg mij ook op: Instagram: NOTFROMFLORENCE Twitter: @Mawrx3 Facebook: Merel Florence

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5404

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Marmaris, Turkije

Landen bezocht: