Dag 3. Surprise from the Netherlands - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu Dag 3. Surprise from the Netherlands - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu

Dag 3. Surprise from the Netherlands

Door: Merel Florence

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Juni 2014 | Turkije, Marmaris

Daar ging ik dan. Met mijn envelopje met 'surprise from the Netherlands' op de voorkant geschreven richting de bergen van Marmaris.
Met veel gepieter en geploeter wist ik eindelijk de juiste dolmus te vinden. Jeannie was zo slim geweest om aan alle dolmuschauffeurs door te geven dat er deze maand een Nederlandse student bij haar werkt, die graag elke dag met de juiste dolmus mee naar boven wil. Ik wist welke kant ik op moest, dus ik heb aan alle chauffeurs die ik tegenkwam geroepen: 'that way! that way!'. Een was zo vriendelijk om me de juiste bus aan te wijzen. En zo ging ik voor de eerste keer naar boven met de dolmus.
Mijn envelop brandde in mijn tas, ik wilde hem gelijk geven. Dankzij jullie allemaal heb ik meer dan 350 euro weten op te halen voor dit asiel. Ik had nooit verwacht dat zoveel mensen zo leuk om mijn project zouden reageren. En om even duidelijk te maken hoeveel 350 euro wel niet is: het is meer dan 1000 Turkse Lira. How amazing is that?!
Aan een kopje Turkse fruitthee, ik gaf de envelop aan Jeannie. Met veel plezier opende ze hem, maar ze verwachtte een leuk kaartje, geen cheque. CHEQUE: 350. TO: KITTYCAT SHELTER MARMARIS. FROM: MEREL KLAARMOND. De eerste tien seconde had ze even geen besef wat er nou eigenlijk precies op de kaart stond. Toen het kwartje viel kon ze alleen een simpele: 'oh' uitbrabbelen. Dit had ze niet verwacht. Na een aantal malen van opnieuw besef bedankte ze me honderd keer en pinkte ze een klein traantje weg.
De afgelopen jaren kwam het enige vaste inkomen van het asiel via de markt. Jeannie had hier een kraampje waar ze allerlei katten- en dierenspulletjes verkocht. Dit was ook de plek waar ze toeristen en locals ontmoette, mogelijke vrijwilligers. Helaas ging de markt niet alleen maar over rozen. Er werd met toeristen gesjoemeld door andere marktlui. De overheidsinstanties in Marmaris waren het zat, en sloten de hele markt. Ook Jeannie was niet meer welkom. Een crisis mag je het gerust noemen, Jeannie is er nog steeds van ondersteboven.
Onze bijdrage is dus meer dan welkom. Het asiel is weer een tijdje voorzien. Dus voor iedereen die een geweldige donatie heeft gedaan: good karma to you! En nogmaals, ontzettend bedankt!

  • 28 Juni 2014 - 21:16

    Tante Esther:

    Wederom supertrots op je nichtje. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ben Merel, and I'm not from Florence! Hoi! Mijn naam is Merel. En mijn tweede naam is Florence. Die naam kreeg ik op 19 november 1995. Echter weet bijna niemand dat deze naam ook officieel in mijn paspoort staat. Ik krijg dan ook vaak de vraag: 'huh? Florence? Kom je daar vandaan ofzo?' Nee, helemaal niet. Sterker nog: ik ben er maar 1 keer geweest! Geen Florence dus, maar wat dan wel? Een deel van mijn roots komen uit Indonesië. Maar afgezien van maffe eetgewoontes, leven met sapulidihs en goelings en een paar Bahasawoordjes die af en toe in mijn woordenschat langskomen ben ik geboren en getogen in Nederland. Ik had het geluk dat ik als enig kind veel en ver op reis ging met mijn ouders. Inmiddels heb ik al een groot deel van de wereld gezien. Net als mijn favoriete knuffeldier Stamper, die er inmiddels ook al een hoop vlieguren op heeft zitten. En dat alles nog voor mijn 18e verjaardag. Maar ook nu, na mijn 18e verjaardag, ben ik nog lang niet klaar met ontdekken met wat en met wie ik op deze aardbol leef. Dit deel ik dan ook graag met de hele wereld, op deze blog! Volg mij ook op: Instagram: NOTFROMFLORENCE Twitter: @Mawrx3 Facebook: Merel Florence

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 5376

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Marmaris, Turkije

Landen bezocht: