Dag 1. Aankomst in Marmaris - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu Dag 1. Aankomst in Marmaris - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Merel Florence - WaarBenJij.nu

Dag 1. Aankomst in Marmaris

Door: Merel Florence

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Juni 2014 | Turkije, Marmaris

Vroege vluchten, hate them or love them. Om half 6 zou ik de lucht in gaan, dus ik was al vroeg op. Mijn wekker ging om 2 uur, maar of ik toen al genoeg slaap had gehad? Nee.
Met een slaperig hoofd heb ik mijn laatste spullen gepakt en zijn we vertrokken richting Schiphol. Ik gaf mijn bagage af, zwaaide mijn ouders gedag en vertrok achter de douane richting gate D10.
Gelukkig had ik een aantal dagen voor mijn vlucht al een plekje aan het raam bemachtigd. Ik zat naast een Frieze familie, vijf op een rij. De Frieze gesprekken tussen pake en beppe vlogen me om de oren, dat klonk bekend!
De vlucht duurde in totaal drie en een half uur. Goed te doen dus. Maar of ik veel van het uitzicht over Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Servië en Griekenland heb gezien? Niet echt. Ik heb vooral van de binnenkant van mijn ogen genoten. Dat heb je met vroege vluchten.
De captain zette de daling in en we vlogen over de bergen en de stad van Dalaman. Droge bruine velden, dorre bomen, gekleurde Mediterrane huisjes, dit leek op Turkije. Ik hou van het aankomen in een warm land en het warme gevoel over je heen krijgen als je het vliegtuig uit stapt. Aangekomen op de luchthaven van Dalaman vloog ik zo door de douane heen, aangezien ik al een tijd geleden een E-visa had aangevraagd. Dit visum vraag je simpelweg aan via de site van de Turkse overheid. Binnenkort is een E-visa verplicht, dit voorkomt de lange wachtrijen bij de douane. En dat heb ik gemerkt, want ik stond zo buiten de luchthaven.
De transfer bracht mij en drie andere Nederlanders naar Marmaris. Zij werden voor de deur van hun hotel afgezet, ik werd bij het dichtstbijzijnde hotel afgezet. De weg naar mijn verblijfplaats moest ik vervolgens zelf uitvogelen. Dat uitvogelen was even een klus, maar gelukkig zijn Merels goed in uitvogelen. Ik had al snel kennis gemaakt met de medebewoners van het wijkje Camiavlu, waar ik de komende weken zal verblijven. Zij hielpen mij met het zoeken naar het huis van Loes, een Nederlandse vrouw die al een aantal jaar in Marmaris woont en het bovenste deel van haar huis verhuurt. Een gezellig huis en een leuke tuin met zwembad (jeeee!). De zolder waar ik gebruik van mag maken heeft een eigen keuken en een eigen badkamer. Een bed, een bank, een eettafel en een tv. Daar moet ik dus wel kunnen overleven deze maand!
Het plan was om een beetje wegwijs te worden de eerste dag. Maar daar dacht mijn leraar heel anders over. Vanuit Nederland kreeg ik even een herinnering toegemaild: Merel, je moet voor morgen nog even een opdracht inleveren.

  • 21 Juni 2014 - 16:34

    Toos En Willem:

    Leuk om via jou verslagen te lezen hoe het daar gaat natuurlijk hopen we dat je er veel plezier en voldoening van krijgt

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ben Merel, and I'm not from Florence! Hoi! Mijn naam is Merel. En mijn tweede naam is Florence. Die naam kreeg ik op 19 november 1995. Echter weet bijna niemand dat deze naam ook officieel in mijn paspoort staat. Ik krijg dan ook vaak de vraag: 'huh? Florence? Kom je daar vandaan ofzo?' Nee, helemaal niet. Sterker nog: ik ben er maar 1 keer geweest! Geen Florence dus, maar wat dan wel? Een deel van mijn roots komen uit Indonesië. Maar afgezien van maffe eetgewoontes, leven met sapulidihs en goelings en een paar Bahasawoordjes die af en toe in mijn woordenschat langskomen ben ik geboren en getogen in Nederland. Ik had het geluk dat ik als enig kind veel en ver op reis ging met mijn ouders. Inmiddels heb ik al een groot deel van de wereld gezien. Net als mijn favoriete knuffeldier Stamper, die er inmiddels ook al een hoop vlieguren op heeft zitten. En dat alles nog voor mijn 18e verjaardag. Maar ook nu, na mijn 18e verjaardag, ben ik nog lang niet klaar met ontdekken met wat en met wie ik op deze aardbol leef. Dit deel ik dan ook graag met de hele wereld, op deze blog! Volg mij ook op: Instagram: NOTFROMFLORENCE Twitter: @Mawrx3 Facebook: Merel Florence

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5393

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 13 Juli 2014

Marmaris, Turkije

Landen bezocht: